Klient decydując się na zamówienie Produktu/ów w sklepie internetowym www.farmshop.pl, zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem.
Regulamin sklepu internetowego www.farmshop.pl
§ 1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym www.farmshop.pl, prowadzony jest przez Sprzedawcę (§ 2 ust. 2)
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
- Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – FARMSHOP Sp. z o.o. z siedzibą w Łasinie przy ul. Konarskiego 2A,
86-320 Łasin, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000777344, o kapitale zakładowym 200.000,00 zł, NIP: 876-248-54-60, REGON: 382864405.
- Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.farmshop.pl
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt - dostępny w Sklepie towar będący przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 3
Informacje ogólne
- Przedmiotem sprzedaży prowadzonej przez Sklep są Produkty przedstawione na stronach Sklepu.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny w Sklepie:
- są podane w polskich złotych,
- są podane w wartości netto i brutto (brutto - uwzględniają podatek VAT),
- nie zawierają kosztu dostawy.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży. Odbiór osobisty Produktów jest bezpłatny.
§ 4
Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie.
§ 5
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
- umieścić wybrany produkt/produkty w tzw. „Koszyku”;
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia.
- wybrać sposób dostawy
- zamówić i zapłacić.
§ 6
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Dostawa: odbiór osobisty lub dostarczenie za pośrednictwem firmy kurierskiej, płatność przy odbiorze osobistym, przesyłka za pobraniem lub wpłata/przelew na konto Sklepu.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
§ 7
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- Wpłaty/przelewu na konto, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- płatności gotówką przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient obowiązany jest dokonać płatności przy odbiorze przesyłki, co powinno nastąpić w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o gotowości przesyłki do odbioru.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Sprzedawca nie mogąc spełnić świadczenia (zrealizować zamówienia) na rzecz Klienta m.in. z powodu niedostępności zamówionego Produktu, niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie 3 dni roboczych od zawarcia umowy, zawiadomi o tym Klienta za pomocą poczty e-mail oraz ustali z Klientem dalszy sposób postępowania (zwrot otrzymanej kwoty, rozliczenie z innym Produktem).
§ 8
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy na piśmie stosowne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy (Formularz Odstąpienia od umowy – dostępny na stronie Sklepu w zakładce dot. zwrotów i reklamacji). Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy wraz z Produktem przed upływem terminu. Zwracany Produkt musi być nieużywany, w nie uszkodzonym oryginalnym opakowaniu, z wyjątkiem Produktów, które nie posiadały opakowania.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona na wskazany w formularzu zwrotu rachunek Konsumenta.
- Sprzedawca może rozliczyć należność, w innym zakupionym Produkcie, po wcześniejszym uzgodnieniu z Konsumentem.
- Sprzedawca niezwłocznie wystawia dokument korygujący, który Konsument zobowiązany jest podpisać i odesłać Sprzedawcy
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 9
Reklamacja i gwarancja
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu Klient ma prawo do reklamacji.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną. Druk reklamacji z niezbędnymi informacjami dostępny jest do pobrania w zakładce dotyczącej „zwrotów i reklamacji”.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Na żądanie Sprzedawcy Klient zobowiązany jest przesłać reklamowy towar na adres Sklepu.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Procedura postępowania reklamacyjnego została opisana w dokumentach dotyczących składania reklamacji, dostępna do pobrania w zakładce dotyczącej „zwrotów i reklamacji”.
- W przypadku reklamacji uszkodzonego mechanicznie Produktu w transporcie, wymagany jest protokół spisany z kurierem doręczającym paczkę.
- Prosimy o sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności kuriera.
§ 10
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy np. przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności” na stronie Sklepu
§ 11
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Koszty połączeń telefonicznych z obsługą sklepu są zgodne z taryfą operatora.
- Do zawarcia umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą niezbędna jest akceptacja tego regulaminu.